۱۰ برند خودروساز جهان

یک مطالعه گسترده در حوزه مارکت و بازار نشان می‌دهد که جایگاه کمپانی‌های جهانی در سال جاری کمی تغییر کرده است و “گوگل” با ارزش برندتقریبی ۲۲۹ میلیارد دلار در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای تجاری قرار گرفته و با این آمار “اپل” را با ارزش برند ۲۲۸ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۵ یک پله به عقب رانده است. “مایکرو سافت” نیز با اختلاف زیاد و ارزش برند ۱۲۱٫۸ میلیارد دلار در مقام سوم این فهرست قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از “اتوگاید”، دراین مطلب به جایگاه برند شرکت‌های خودروسازی در سال ۲۰۱۶ نگاهی می‌اندازیم. شرکت‌هایی که به واسطه ارزش برند در این فهرست قرار می‌گیرند و محصولاتشان محبوب مشتریان جهان است.

۱- تویوتا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

مطالعات نشان می‌دهد که تویوتا ۹ سال از ۱۱ سال گذشته را در جایگاه برترین خودروساز جهان گرفته است. بررسی ها نشان می دهد برند این خودروساز ژاپنی در ابتدای ۲۰۱۶ میلادی، ۲۹٫۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده و باز هم مقام اول ارزشمندترین برند خودروساز جهان را از آن خود کرده است. ارزش برند این خودروساز در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۲- بی ام و
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

“بی ام و” همچنان به عنوان قدرتمندترین خودروساز آلمانی شناخته می‌شود. ارزش برند این خودروساز پس از افزایش ۲ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ اینک به ۲۶٫۸ میلیارد دلار رسیده و جایگاه آن یک پله ارتقاء یافته است.

۳- مرسدس بنز
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند بنز با قیمت ۲٫۷ میلیارد دلار، سی و نهمین پله در میان ۱۰۰ بنگاه تجاری برتر جهان را به خود اختصاص داده و ۴ پله صعود کرده است. در میان خودروسازان نیز با افزایش ۴ درصدی ارزش برند در مقایسه با سال ۲۰۱۵ در رده سوم ارزشمندترین خودروسازها قرار گرفته است.

۴- هوندا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

اگر هوندای ژاپنی زیاد مراقب نباشد، فورد می‌تواند جایگاهش را در این لیست از آن خود کند. هوندا جایگاه هفتاد و چهارمین برند ارزشمند جهان و چهارمین برند خودروساز را به خود اختصاص داده و با یک درصد کاهش در مقابل سال ۲۰۱۵ به ارزش ۱۳٫۲ میلیارد دلار رسیده است. برند این خودرو ساز نیز ۴ پله در این فهرست صعود کرده است.

۵- فورد
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند فورد آمریکایی با جهش ۵ پله‌ای در جایگاه هفتاد و پنجم از میان ۱۰۰ برند ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۶ قرار دارد. ارزش برندش ۱۳ میلیارد دلار برآورد شده که در مقایسه با سال گذشته تغییری نشان نمی‌دهد.

۶- نیسان
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

روی پله ۹۲ ارزشمندترین برندهای جهان و ششم خودروسازان، نیسان جا گرفته است. این مقام به واسطه برندی به ارزش ۱۱٫۵ میلیارد دلار با افزایش یک درصدی در مقایسه با سال گذشته به دست آمده است.

۷- آ ئو دی
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند”آ ئو دی” آلمان با ۶ پله سقوط نسبت به سال ۲۰۱۵ و با ارزش برند ۹٫۵ میلیارد دلاری به مقام هفتم ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان سقوط کرد. متاسفانه عملکرد این برند در سال جاری آنقدر خوب نبود که بتواند خود را میان ۱۰۰ برند ارزشمند و گران جهان جا کند.

۸- لندروور
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

برند لندرور با پنج پله سقوط و و ارزش برندی حدود ۴٫۷ میلیارد دلار تنها توانست مقام هشتم برندهای خودروسازان ارزشمند جهان را از آن خود کند.

۹- پورشه
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

پورشه آلمانی مانند تسلای آمریکایی نه در میان ۱۰۰ برند معتبر جهان جایی داشت و نه مقامی را میان خودروسازان از آن خود کرده بود. اما در سال جاری و پس از گذراندن یک سال موفق تاریخی و ارزش برند ۴٫۴ میلیارد دلار بر پله نهم ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان جای گرفت.

۱۰- تسلا
۱۰ خودروساز برتر جهان در سال ۲۰۱۶

شاید عجیب‌ترین بخش این فهرست نمایش نام تسلا در جایگاه دهم ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان باشد. نام این خودروسازی الکترونیک با ارزش برند ۴٫۴ میلیارد دلار قبل از لکسوس در این فهرست جای گرفته است. تسلا نیز جایگاهی میان ۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *